داراییهای ناملموس از باارزشترین داراییهای یک سازمان هستند. یکی از این داراییها نام تجاری است. بر همین اساس نام تجاری باید به نحو قابل اطمینانی ارزش گذاری شود. رعایت استاندارد ارزش گذاریِ یک برند، رویکرد قابل اعتمادی برای ارزشیابی پولیِ نام تجاری شامل: جنبههای مالی، رفتاری و قانونی ایجاد مینماید. استاندارد، چارچوبی مشخص مانند: اهداف، مبانی، رویکردها، روشها، منابع اطلاعاتی، مفروضات و همچنین روش گزارشدهی بر نتایج ارزشیابی ارائه میدهد. کلیه سازمانهایی که نیاز به ایجاد اطمینان در طرفهای ذینفع خود روی روشها و دستورالعملهای اندازهگیری ارزش برند دارند، میتوانند مخاطب این استاندارد باشند.